П'ятниця
23 лют., 2024
     

Ukrainian English

Андрій Пільщиков з позивним "Джус" (Juice) - український пілот-винищувач, який мріяв про F-16 і трагічно загинув (R.I.P.)

Рейтинг 5.0 з 5. Голосів: 4

andriy-pilshchykov-pilot-juice-rip

25 серпня 2023 року в Житомирській області, біля села Сінгури стався інцидент - внаслідок авіакатастрофи загинули троє бойових пілотів 40-ї бригади тактичної авіації повітряного командування "Центр": В’ячеслав Мінка (понад 200 годин нальоту), Сергій Проказін (понад 100 годин нальоту) і Андрій Пільщиков (понад 500 годин нальоту). Два навчально-бойові літаки L-39M1 з невідомих причин зіткнулися у небі.

Джус був одним з найперспективніших пілотів нової генерації. З ним асоціювалося відродження української авіації. На нього покладалися великі надії, він цілком міг очолити українську ескадрилью. Міг бути наставником для майбутніх пілотів. В одному з матеріалів ми розповідали про трагічну долю "Українських Cоколів". Найприкріше те, що не оминула вона й Андрія. Його забрав випадок, яких в нашій авіації вже достатньо.

Пропонуємо дізнатися більше про цього видатного українця, пілота, патріота, воїна, кавалера ордена «За мужність» III ступеня (2022).


Андрій Борисович Пільщиков народився в місті Харкові. Закінчив Харківський національний університет Повітряних сил імені Івана Кожедуба. Служив льотчиком винищувача МіГ-29 у складі 40-ї бригади тактичної авіації ПС ЗСУ.

pilot-juice-molodyi

У 2018 році брав участь у міжнародних навчаннях «Чисте небо 2018», в яких були задіяні найкрутіші пілоти з 9 країн. Це були найбільші навчання за всю історію України. Андрій не любив алкоголь і пив лише сік (juice), за що іноземні колеги дали йому позивний «Джус».

Разом з іншими українськими пілотами-винищувачами проходив навчання в Каліфорнії. Брав участь у навчаннях НАТО в США, Туреччині та Норвегії. У 2023 році у Джуса з іншими пілотами був відповідний візит в США, де вони виконали по одному ознайомлювальному польоту на F-15, щоби зрозуміти сучасні стандарти, підходи і методики. Це був добре підготовлений пілот.

assets 068e3e7817cb4351b71538fa2436cbc2 bd4dbcbafa6e4ebdb8cba0789f83a955

З початком широкомасштабного російського вторгнення, Джус успішно захищав Київ в складі підрозділу, який називали «Привиди Києва» (GHOST OF KYIV). Виконав не одне бойове завдання.

ghost-of-kyiv

У перші дні війни домашня база Джуса зазнавала ракетних ударів, авіаударів і вертолітних атак, а також стикалася з постійною загрозою нальотів російських підрозділів спеціальних операцій:

«Це було щось жахливе, у нас було багато загроз навколо аеродрому», — розповідав Джус.

Ghost of Kyiv Art

З густою бородою та розпатланим волоссям, неначе "крилатий Семаргл", він наводив страх на ворогів, щоб вони відчували себе некомфортно в українському небі. Він щодня стикався з сотнею небезпек. Стрес, який він отримував - не можна порівняти ні з чим. Він розповідав про бій, під час якого 12 російських винищувачів вступили у бій з двома українськими літаками за межами видимості (BVR). Був виснажливий повітряний бій. На жаль, у ньому один український пілот загинув:

"Наші хлопці намагалися їх перехопити, відтіснити від кордону. І росіяни одного за одним намагалися розстріляти наших хлопців. На жаль, їхня ракета влучила в ціль", – сказав Джус.

20220415082945-3731

Попри це, Андрій був завжди усміхнений, впевнений в собі, цілеспрямований. Він був безстрашним, як і годиться справжньому пілоту-винищувачу:

"Ми всі готові до боротьби. Навіть з нашими втратами ми все ще виконуємо свою роботу в цьому справжньому бойовому настрої, справжньому бійцівському настрої, з божевільними жартами, – казав Джус. У нас відмінний моральний дух. Але це також обмежено, тому що ми не хочемо вмирати. А хлопцям із сім’ями… їм набагато важче."

pilot-juice-ukraine

Андрій Пільщиков активно виступав за надання Україні літаків F-16. Його добре знали за кордоном, він мав авторитет і повагу серед конгресменів, вільно розмовляв англійською, неодноразово давав інтерв'ю таким виданням як The Washington Post, Financial Times, BBC, Coffee or die та іншим.

Джус розповідав, що здійснював бойові вильоти «майже щодня, іноді двічі на день, вдень і вночі». Підрозділ МіГ-29 Джуса мав певну зону відповідальності, в межах якої вони літали. Якщо українські наземні радіолокаційні підрозділи виявляють безпосередню повітряну загрозу, вони піднімають літаки на перехоплення. В інший час МіГ-29 виконують місії бойового повітряного патрулювання, щоб продемонструвати свою присутність і «тримати лінію».

ukrainian-mig29

"Ми воюємо з тим, що у нас є. Це наша земля, це наші родини, це наші міста. Ми їх захищаємо. Це для нас головна мотивація. І нам це вдається, тому що росіяни дивуються. Вони в біса здивовані. Особливо про нашу наземну ППО, а також про наші винищувачі. Тому що вони взагалі не очікували опору в повітрі. Немає мотивації більше, ніж захист свого дому та родини.", - Андрій Пільщиков (Джус).

ukrainian-mig29-juice

«Сирія була для них лише полігоном, — розповідав Джус про росіян в інтерв'ю Нолану Петерсону з видання "Coffee or Die". Вони працювали на великих або середніх висотах без реального опору. Вони були підготовлені до типових місій за хороших погодних умов і з повним домінуванням усіх технологій, таких як системи GPS і системи радіоелектронної боротьби. Але в нас в Україні зовсім інша ситуація. Ми використовуємо набагато більш передові системи, ніж у Сирії. І для росіян тут проблема проводити свої місії. Хоч з хмарами, хоч з негодою. Для них це проблема.

..Росіяни божевільні. Вони не вважають життя своїх пілотів. Вони посилають і відправляють літаки через кордон. Вони знають про наші ПЗРК, вони знають про наші «Буки» і наші С-300, але вони все одно посилають літаки та гелікоптери до нашого кордону, до лінії фронту.

Дуже важко літати на низьких висотах вночі без нічного бачення, без GPS, з перешкодами. Ми більш гнучкі, ніж росіяни. З 2014 року нас готують до нетипових місій. Ми навчені робити божевільні речі. Ми готові до дислокації на абсолютно недіючі аеродроми. Ми можемо все».

juice-pilot3

Як повідомляють ЗМІ, 25 серпня троє українських пілотів взлетіли на легких навчально-тренувальних, навчально-бойових літаках Л-39 в рамках виконання бойового завдання. Державне Бюро Розслідувань (ДБР) почало кримінальне провадження. Правоохоронці перевірять, чи були літаки у справному стані та чи було дотриманню правил підготовки до польотів. Профільні фахівці проведуть діагностику «чорних ящиків».

dbr-smert-dzhusa

За повідомленням агенства УНІАН від 5 серпня 2023 року, невідомі вандали викрали шеврони з могили Джуса, які залишили в пам'ять про льотчика його побратими.

***

Джус був досвідченим, талановитим пілотом-винищувачем, яких у нас одиниці. Він був ідейним і харизматичним. Дбав про військово-повітряні сили України та хотів їх покращити за світовими стандартами. Міг в майбутньому навчити не одне покоління льотчиків. Помер неодруженим. Йому було лише 25.

bf64bccd018ec584

Це велика втрата. Ми маємо берегти наших кращих представників Нації. Особливо пілотів. Цим мають займатися спецслужби.

Щоби виховати такого пілота - потрібно 8-9 років і колосальні затрати.

Авіація - це те, чого Україні так не вистачає до перемоги у цій війні.

Вічна пам'ять Герою!

juice-portrait

Посилання:

© Портал SPADOK.ORG.UA


Долучайтесь до спільноти та діліться публікацією у соцмережах:

Підписатися на Twitter та Viber