Розвиток технологій призвів до того, що все більше сфер людської діяльності переходить в інтернет. Зокрема це стосується і торгівлі, адже сьогодні більшість людей надає перевагу онлайн-покупкам: це швидко, зручно і значно вигідніше, ніж у традиційних магазинах.
Через таку тенденцію багато підприємців-початківців вирішують розпочати свою діяльність саме в мережі, і на цьому етапі з’являється перша проблема — відсутність сайту. Хоча продавати можна і в соціальних мережах, але саме веб-сайт є більш показним варіантом, який підтверджує надійність вашої компанії.
Існує два варіанти, як створити сайт для онлайн-вітрини:
- звернутися до веб-студії;
- розробити самостійно.
Бізнесмени-новачки, які можуть собі дозволити інвестувати значну суму в розробку власного ресурсу, переважно обирають перший варіант. Вони доручають розроблення інтернет-магазину спеціалістам в галузі IT, які з нуля прописують коди та створюють унікальний веб-ресурс, враховуючи всі побажання замовника. Одразу зазначимо, що такий варіант коштуватиме недешево: за якісний інтернет-магазин доведеться викласти від 100 000 грн.
Якщо ви не маєте такого бюджету, не поспішайте засмучуватися: розробити онлайн-вітрину можна значно дешевше. Для цього слід скористатися спеціальними конструкторами веб-сайтів. Це програмні системи, які дозволяють створити практично будь-який онлайн-ресурс без спеціальних навичок у програмуванні, використовуючи готові шаблони.
Конструкторами можуть бути окремі інтернет-ресурси, однак часто такими платформами є маркетплейси. Завдяки інструментарію, який надається такими порталами, можна легко розробити онлайн-вітрину за кілька годин та потрапити в популярний каталог, який щодня відвідує понад 100 тисяч потенційних покупців.
Звичайно, послуги конструктора не завжди безкоштовні. Зазвичай це працює так: на безоплатній основі підприємець отримує обмежений функціонал, а додаткові опції входять у платний тариф. Та навіть попри це такий спосіб розроблення онлайн-магазину значно дешевший, ніж співпраця з веб-студією.
Переваги торгівлі на маркетплейсі для новачків
Маркетплейси сьогодні є чи не найбільшими гравцями на ринку e-commerce, адже їхня частка в усіх торговельних операціях в інтернеті складає практично 60%, і цей показник постійно зростає.
Але це тільки одна з причин, чому бізнесмену-початківцю слід подумати про співпрацю з подібним майданчиком. Насправді є ще безліч переваг, які маркетплейс надає продавцям:
- відсутність необхідності інвестувати в розроблення та SEO-оптимізацію інтернет-магазину для виведення в ТОП пошукової видачі;
- можливість створення онлайн-вітрини без особливих знань і навичок;
- високий трафік і лояльність аудиторії, яка довіряє майданчику, а отже і продавцям;
- налагоджені механізми комунікації з клієнтами;
- можливість швидкого старту. Достатньо кількох днів, щоб підготувати ресурс до початку онлайн-торгівлі;
- технічна підтримка, додаткові маркетингові послуги;
- доступ до інструментів аналітики;
- можливість розширення географії продажів завдяки відпрацьованим процесам міжнародної торгівлі;
- наявність відгуків і рейтингу продавців, за якими клієнти визначають надійність компанії, тощо.
Головний недолік торгівлі на маркетплейсі полягає у високому рівні конкуренції, проте це явище цілком нормальне. Тим паче його завжди можна обернути на власну користь, визначивши свої конкурентні переваги та намагаючись розвивати їх.
А ще сайти на шаблонах переважно схожі за дизайном, але хіба це важливо, якщо вітрина коректно працює і приносить прибуток? Звичайно, якщо ви прагнете побудувати впізнаваний бренд, з часом доведеться таки витратити кошти на окремий веб-сайт, але якщо ваша мета — стабільний заробіток, немає нічого поганого в тому, щоб залишитися в тіні торговельного майданчика.