Вівторок

Водоспад Лазний — найбільший водоспад Львівщини

Рейтинг 5.0 з 5. Голосів: 4

Водоспад Лазний

Водоспад Лазний - гідрологічна пам'ятка природи місцевого значення, 12-метровий трьохкаскадний водоспад шириною 2 метри. Знаходиться в межах Національного природного парку "Сколівські Бескиди", на південному сході села Довге Дрогобицького району Львівської області. Основним його джерелом є невеликий однойменний гірський потік Лазний (притока ріки Стрий), який бере початок на схилах гори Лаз.

vodospad-laznyi

laznyi-vodospad-vyhlyad-povnyi

Водоспад утворився в місці, де невеликий гірський потік Лазний (притока р.Стрий) перетинає скельний масив флішового типу. Водоспад особливо мальовничий, коли потік повноводний, а також узимку, коли каскади замерзають.

vodospad-laznyi-kascad

Водоспад Лазний - фото
Водоспад малодоступний, хоча в останній час сюди приходять все більше і більше людей. Входить в ТОП10 водоспадів Українських Карпат. Через свою важкодоступність залишається зразком неймовірної недоторканої та незіпсованої людиною природи.

laznyi-20230224-203527466

laznyi-20230224-203537646

laznyi-20230224-203522611

laznyi-20230224-203523999

laznyi-tablychka-20230224-203547470

За пару кілометрів від водоспаду знаходиться Гора Небесної Сотні, а в народі - Коньова, а також Сопітський водоспад.

Як доїхати?

1. Від села Сопіт (Львівська обл.):  їхати до села Сопіт, відразу за мостом через р. Стрий повернути праворуч в сторону села Довге (статуя Богородиці) і їхати вздовж річки (не звертати уваги на вказівники «Водоспад» в селі Сопіт, вони вказують на водоспад Сопіт). Дорога погана - ґрунтова, з камінням, обабіч - "ліс" борщівника. Ця дорога йде уздовж невдалого "Карпатського моря", задуманого за радянських часів, але на щастя не реалізованого. З цієї дороги видно лише частину конструкції, але щоб оглянути цей об’єкт, заїжджати треба з іншого боку річки. Їхати до повороту на водоспад орієнтовно 5 км. Важливо не сплутати поворот - якщо їхати із Сопота, поворот буде на роздоріжжі, зліва, не доїжджаючи близько 1 км до початку с.Довге.

20190629 130017-1
  2. Від села Східниця (Львівська обл.): від смт.Східниця їхати до села Рибник, звідти до села Довге, на виході із села, справа буде поворот, описаний вище. Станом на 2023 рік стежка до водоспаду промаркована, є табличка про охорону пам'ятки законом України. Проте добирання достатньо складне і включає малоходжені стежки, однак це компенсується чистотою та красою цього місця. Довжина маршруту від повороту на водоспад до самого водоспаду - 1.5 км, з перепадом висот +90 м.