Вівторок

ТОП-10 веломаршрутів Дрогобиччиною

Рейтинг 5.0 з 5. Голосів: 3

Топ 10 веломаршрутів Дрогобиччиною

У багатьох постає питання - як провести вихідний день з користю. Останні 10 років свої вихідні я проводжу на велосипеді, вивчаючи рідний край, відкриваючи усе нові і нові стежки. Маршрути описані мною - по суті є краєзнавчими, орієнтовані на вивчення природи та історії Батьківщини. Моя головна задача - відкрити для себе щось нове, дослідити туристичні шляхи і пам'ятки, оздоровитися. Велосипед для мене - це найкращий інструмент, який дає мені змогу робити це. Потреба в списку маршрутів з'явилася з розвитком туризму у нашому регіоні і збільшенням кількості велосипедистів, що я надзвичайно ціную та підтримую.

1. Дрогобич - Лішня - Монастир Лішнянський - Медвежа - Ступниця - Винники - Уріж - Підмонастирок - Підбуж - Опака - Борислав - Дрогобич (60 км)

drogobych-stupnytsia-opaka-drogobych

Значна частина цього маршруту проходить в лісовій і гірській місцевості. Старт беремо з міста Дрогобич, вул. Самбірська (ЕПІЦЕНТР). Далі по шосе T1418 спускаємося в село Лішню, минаємо  металічний міст і на роздоріжжі, біля школи, повертаємо ліворуч (на Нагуєвичі). Їдемо недовго по прямій 1-1,2 км і повертаємо праворуч - на Монастир-Лішнянський. Поворот різкий, і його легко не помітити. На цьому відрізку починається грунтова дорога, яка веде нас через село Монастир-Лішнянський в село Медвежа й аж до села Ступниця. Завантаженість дороги - нульова. Під'їжаючи до Ступниці буде приємний хвойний ліс, де можна зупинитись і перекусити (є бесідка). В Ступниці рекомендую відвідати давнє городище - унікальна археологічна пам'ятка X-XII ст. Зі Ступниці прямуємо на Винники і потрапляємо в Уріж - на автомобільне шосе T1415. Проїжаємо праворуч, їдемо Уріжем буквально 1 км і повертаємо ліворуч - переходимо трасу, на село Підмонастирок. Поворот дуже підпільний і його легко не помітити. Орієнтир - старий монумент монаха. Звідси починається вузенька спокійна і некваплива асфальтована доріжка, попри яблуневий сад. На під'їзді у Підбуж, справа буде добре облаштоване джерело, де можна відпочити і напитися мінеральної води. Ну а далі через міст заїжаємо у смт Підбуж. Тут є магазини, де можна скупитися. На виїзді з села буде озеро, де можна також зробити привал. Далі мандруємо, насолоджуючись краєвидами, чудовою відремонтованою дорогою і досягаємо зупинки біля роздоріжжя на с. Залокоть. Нам в іншу сторону - ліворуч на Опаку. Буде невеликий підйом і через деякий момент опиняємося вже в селі Опака. Тут довгою дорогою мандруємо селом. Що цікавого можна побачити в Опаці читайте в окремій публікації. Виїжаємо з села, минаємо відпочинкові комплекси і піднімаємося асфальтованою лісовою дорогою вгору. Отже, ми на Східницькому перевалі. Тут є рекреаційно-відпочинкова зона з бесідками, мангалами і т.д. Спускаємося серпантином вниз на Борислав. Фінішуємо в Дрогобичі на Заліссі біля озера. Протяжність маршруту - 60 км.

2. Дрогобич - Борислав - Опака - Підбуж - Підмонастирок -  Уріж - Лукавиця - Черхава - Вільшаник - Нагірне - Самбір - Сіде - Городище - Мала Озимина - Лужок - Брониця - Лішня - Дрогобич (80 км)

drogobych-boryslav-opaka-sambir-drogobych

Ключова точка цього маршруту - старовинне місто Самбір. Стартуємо на Заліссі в Дрогобичі і прямуємо на Борислав, аж до самого Східницького перевалу (рекреаційна зона), де повертаємо ліворуч й "летимо" вниз на Опаку, і так до самого Підбужа. На виїзді з Підбужа буде джерело, яке важко не помітити. Можна підзарядитися. І далі вздовж села Підмонастирок, вузькою асфальтованою доріжкою виїжаємо фактично в Уріж на шосе T1415. Повертаємо ліворуч. Крутимо педалі щосили без зупинок аж до самого Самбора, минаючи попутні села - Лукавиця, Черхава, Вільшнаник, Нагірне. Особливо приємно долати цю дистанцію у ясну погоду, коли немає спеки. Автомобільна завантаженість цього шосе - середня. Добре підготовлена людина на хорошому велобайку без проблем долає цей відрізок на одному диханні. Чим цікавий Самбір можна прочитати в статті "Самбір в легендах і переказах". Від себе додам, що це маленьке і затишне галицьке містечко має усі принади для мандрівника - старовинні будівлі, музеї, пам'ятники, супермаркети, готелі, ресторанні комплекси, відпочинкові бази. Отже, робимо привал і прямуємо на виїзд з міста, виходимо на трасу T1418. За містом почнеться невеличкий лісок рекреаційною зоною і поворотом на Кульчиці. Хто не знає - в Кульчицях народився великий козацький гетьман Петро Конашевич Сагайдачний, який прославився своїми морськими походами. Там функціонує музей. Рекомендую відвідати. Отже, запросто можна додатково проїхатися 1-2 км в Кульчиці, де зробити привал. Повертаємося назад на трасу T1418 і їдемо на Дрогобич через попутні села Сіде, Городище. Далі буде довга приємна (хоча і не дуже якісна) дорога вздовж села Мала Озимина, оточена деревами, що загалом справляє враження парку. Навіюються часи Речі Посполитої і Австро-Угорщини, коли тут їздили карети і колісниці. Закінчується тракт різким поворотом і підйомом на пагорб, який розмежовує Самбірський і Дрогобицький райони. Тут, до речі, стоїть монумент Тараса Григоровича Шевченка. Можете докладно прочитати за нього в статті ТОП монументів Т.Г. Шевченкові на Львівщині. Ну а далі їдемо через Броницькі ліси до самого Меморіалу жертвам Холокосту і Другої світової війни. Спускаємося в Лішню, звідки вже "рукою подати" до Дрогобича. Фінішуємо біля ЕПІЦЕНТРУ/АТБ на Самбірській. Загальна протяжність цього маршруту - 80 км.

3. Дрогобич - Рихтичі - Добрівляни - Грушів - Волоща - Мости - Нове Село - Березець - Комарно - Грімне - Велика Горожанка - Ричагів - Вербіж - Дроговиж - Миколаїв - Розвадів - Рудники - Криниця - Меденичі - Опори - Довге -  Солонське - Дрогобич (110 км)

drogobych-komarno-mykolaiv-drogobych

Ключовими точками цього маршруту є міста Комарно і Миколаїв. Стартуємо від Автостанції/АТБ на вулиці Пилипа Орлика в Дрогобичі (біля Парку новонароджених). Прямуємо довгою дорогою на Рихтичі, минаючи "Західукртранс" і старе єврейське кладовище (навпроти). Далі минаємо міський цвинтар і крутимо педалі аж до самих Рихтичів. При самому в'їзді в село стоїть статуя Ісуса Христа і невеличкий костел, який можна побачити ще здалека. Не повірите, але автор статуї - П. Левандовський є також автором легендарної статуї Христа-Спасителя в Ріо-де-Жанейро! Детальніше про тут. Спускаємося вниз від статуї Христа і несемося Рихтичами, минаючи футбольні поля і пасовиська. Доїжаємо до роздоріжжя й повертаємо вгору праворуч, попри загальноосвітню школу і далі ліворуч виїжаємо на трасу, яка веде попри хутір Хатки і поворот на реабілітаційний центр "Назарет". Прямуємо в Добрівляни, тут по правій стороні буде велике озеро. За бажанням можна перепочити й скупатися. Далі вгору на Грушів, який прославився об'явленням Богородиці. Від Грушова без зупинки женемо на Волощу і аж до самого Комарного. Перед Комарним буде відтинок живописної лісової дороги, по якій їхати одна насолода. Тут відчуєте справжній відпочинок. Заїжаємо в Комарно і робимо привал в районі Автостанції. Тут є базар, супермаркет, парк, пам'ятки історії. Виїжаємо з Комарно в напрямку Миколаєва - їдемо по трасі T1425, минаємо села Грімне, Велика Горожанка. Залітаємо в Дроговиж і звідси вже за кілька хвилин ми в Миколаєві. В Миколаєві рекомендую відвідати загадковий комплекс із 7 печер, а також навідатись в урочище Прийма до стоянки неандертальця. Хто має багато часу - також можна заїхати в сусідні села Стільсько, Ілів, Дуброва й відвідати городище білих хорватів. Від печери Прийма спускаємося бездоріжжям попри кар'єр, і далі в село Верин, потім праворуч на Розвадів. У Верині, до речі, стоїть тисячолітній дуб. З Розвадова прямуємо на Дрогобич по трасі T1402, минаючи різні села. Завантаженість траси висока, і на це варто звернути увагу. В Меденичах можна зробити привал, є супермаркет, що дозволить поповнити запаси води. Далі постійно прямо на Дрогобич. Фінішуємо на залізничному вокзалі. Протяжність маршруту - 110 км.

4. Дрогобич - Трускавець - Уличне - Довголука - Воля-Довголуцька - Монастирець - Грабовець - Стрий - Нежухів - Верхні Гаї - Нове Село - Дрогобич (70 км)

drogobych-truskavets-ulychne-stryi-drogobych

Стартуємо в Дрогобичі біля центрального стадіону по вулиці Спортивна. Звідти піднімаємося на гірку, минаючи Дрогобицьку "сороківку" (виправна кологія №40), далі праворуч, прямо, минаємо зупинку с. Модричі, прямуємо ліворуч на Трускавець до самого кільця. Від кільця спускаємося ліворуч до нижнього Стебницького кільця. Звідси прямо, вгору, попри церкву пророка Іллі і далі праворуч вниз по Трускавецькій об'їзній, минаючи комплекс "Султан". Біля Міжнародного реабілітаційного центру Козявкіна зупиняємося - тут буде поворот ліворуч, який веде вгору в лісовий масив - в урочище Помярки, де колись за Австро-Угорщини приймали лікувальні ванни. Зараз тут дитячий табір. Минаємо його і виходимо на старезний лісовий глухий тракт, який веде попри село Бистрий на село Уличне. Проїжаємо Уличне, минаємо поворот на відпочинковий комплекс "Шепільська", доїжаємо до села Довголука - тут буде роздоріжжя і автомобільні зупинки. Нам ліворуч на село Воля-Довголуцька. Тут починається дорога селами аж до самого Стрия. На відміну від шосе, яке йде паралельно кілометром нижче і яким їхати вкрай небезпечно, тут низька завантаженість (час-від-часу ходять маршрутки). Відкривають гарні краєвиди, відкриті поля, можна їхати в своє задоволення, неквапливо, відпочиваючи. Долаємо Монастирець і виїжаємо на Грабовець, де орієнтиром є закинуті склади. Переходимо колію і спокійнесенько доїжаємо до Стрия 2 км. По вулиці Грабовецькій можна заїхати в парк Шевченка і відпочити. В Стрию є багато цікавого, тут можна зробити привал. Назад зі Стрия попри залізничний вокзал виїжаємо на міст і звідти педалимо щосили довгою трасою Т1418 на Дрогобич - минаючи села Нежухів, Верхі Гаїв, Нове Село. Завантаженість траси середня, тому варто на це звернути увагу. Фінішуємо на залізничній станції Дрогобич. Протяжність маршруту - приблизно 70 км.

5. Дрогобич - Трускавець - Орів - Верхня Стинава - Нижня Стинава - Розгірче - Довголука - Уличне - Доброгостів - Стебник - Дрогобич (70 км)

drogobych-oriv-rozgirche-ulychne-drogobych

Цей маршрут являє собою коло навколо Орівського хребта. Розпочинаємо від Дрогобицького міського стадіону по вулиці Спортивна. Рухаємося вгору попри Дрогобицьку виправну колонію №40, праворуч, минаємо зупинку с. Модричі, ліворуч, спускаємося в Трускавець до кільця. Звідти повертаємо праворуч, попри готель "Лісова пісня" і далі вниз, минаємо недобудований трускавецький "хмарочос", за ним готель Ріксос і зупиняємося навпроти відпочинкового комплексу "Йо-мойо" - праворуч буде поворот, який веде вниз через ріку попри приватний сектор реднеків. Дорога закінчиться роздоріжжям, де поруч орієнтир - водоспад з труби. Повертаємо ліворуч від водоспаду - вгору на Трускавецький перевал (Орівський хребет). Шлях кам'янистий, добре обкатаний, тут постійно зустрічаються велосипедисти і туристи. На підйомі буде джерело смачної води. Далі постійно вгору, аж до самого хребта. На вершині буде роздоріжжя і невеликий металітичний хрест. Нам треба спуститися в село Орів. Повертаємо ліворуч по грунтовій накатаній дорозі і далі праворуч зі спуском в село. Опиняємося на центральній вулиці і повертаємо ліворуч, їдемо через весь Орів, а він довжелезний. Доїжаємо до села Верхня Стинава, за нею буде і Нижня Стинава. На виїзді з села автобусна зупинка на шосе М06 (Київ-Чоп). Переїжаємо через дорогу і виходимо на міст по трубам до Розгірчого. В Розгірчому пропоную відвідати давній скельний комплекс і зробити привал. З Розгірчого виходимо назад на шосе М06, їдемо кілька кілометрів попри село Любинці і повертаємо ліворуч на село Довголука, звідки вже в спокійному темпі в своє задоволення прямуємо на Уличне, Доброгостів, Стебник, Дрогобич. Фінішуємо на тому ж стадіоні на вул. Спортивній. Протяжність маршруту - 70 км.

6. Дрогобич - Борислав - Східниця - Урич - Підгородці - Корчин - Дубина - Нижнє Синьовидне - Нижня Стинава - Верхня Стинава - Орів - Борислав - Дрогобич (120 км)

drogobych-urych-kamjanka-oriv-boryslav

Ключовою точкою цього маршруту є водоспад Кам'янка. Стартуємо в Дрогобичі, з Залісся. Далі на Борислав і через перевал на Східницю. Зі Східниці на село Урич класно відремонтованою дорогою. В Уричі рекомендую обов'язково відвідати культовий наскельний комплекс "Урицькі скелі Тустань". Рухаємося з Урича в напрямку Підгородців, минаємо поворот на Ямельницю і мчимо вниз через міст на Крушельницю, Корчин. В Корчині варто зробити зупинку, заїхавши на водоспад Гуркало (поворот від моста направо, постійно вгору 3 км). Ця місцина цілком годиться для кемпінгу (є рекреаційна зона). Краєвиди вражаючі з виглядом на г. Парашку. Повертаємося на трасу з Корчина і прямуємо попрри одну з найстаріших на Львівщині дерев'яну церкву св. Кузьми і Дем'яна. Від неї проїжаємо пару кілометрів і повертаємо вгору праворуч на вулицю Січових стрільців, яка буде довго і нудно тягнутися допоки не виведе на трасу E471 (біля автозаправки WOG). Далі спускаємося вниз до села Дубина (буде вказівник) і головне не проморгати раптовий поворот ліворуч (біля хреста). Ним спускаємося у самий низ через залізничний переїзд і на міст через річку Опів, а звідти вже розпочинається дорорга до водоспаду Кам'янка. Від Кам'янки в радіусі 1-3 км є маса інших пам'яток - Журавлине мертве озеро, Верхньокам'янський водоспад, джерело Жива Вода, скельні масиви і так далі. Тут добре робити зупинку з наметами. Назад повертаємося тою самою дорогою до Дубини, але від заправки WOG спускаємося у Верхнє Синєвидне по трасі, минаємо Межиброди і далі в напрямку Нижнього Синєвидного. Перед Нижнім Синєвидним рекомендую повернути праворуч і заїхати на Тишівницю, щоб побачити природній комплекс Княжі скелі (1,5 км від дороги). Тут можна і відпочити, полежати, скупатися. Далі від Нижнього Синєвидного прямуємо до Нижньої Стинави і педалимо на Орів. З Орова пропоную піднятися на Цюхів діл, де встановлена нова оглядова вежа - з неї відкривається чудовий вигляд на всі найближчі хребти, міста, села. З Цюхова спускаємося праворуч лісовою дорогою на Борислав. Виходимо на гору Буковицю, де діє підйомник і спеціально облаштована траса для маунтбайкінгу. Далі виходимо на трасу Борислав-Трускавець і повертаємося на Дрогобич старим трактом в напрямку с. Модричі через гору Тептюж, де стояло колись давнє городище з якого почалась історія Дрогобича. Фінішуємо в центрі біля дерев'яної церкви св. Юра (одна з найдавніших дерев'яних церков Західної України, об'єкт світової спадщини ЮНЕСКО). Протяжність маршруту - близько 120 км.

7. Дрогобич - Борислав - Східниця - Новий Кропивник - Рибник - Довге - Сопіт - Підгородці - Ямельниця - Борислав - Дрогобич (80 км)

drogobych-laznyi-sopit-yamelnycia-drogobych

Ключові точки маршруту - водоспади Лазний і Сопіт та скелі в Ямельниці. Традиційно починаємо з Дрогобича, далі на Борислав, звідти на Бухів (Східницький перевал), спускаємося вниз в Східницю, далі праворуч на с. Новий Кропивник до самого моста, звідки новою автомобільною дорогою до повороту на с. Майдан. Тут переїжаємо через міст і грунтовою дорогою рухаємося в село Довге, в сторону недобудованої ГЕС. На виїзді з села буде вказівник до одного з найбільших на Львівщині водоспадів - Лазний. Відвідавши його, продовжуємо маршрут вздовж недобудованої ГЕС, в село Сопіт. Тут буде вказівник, який показує шлях до мальовничої оази - Сопітського водоспаду, розташованого у підніжжі хребта. Поруч з водоспадом є рекреаційно-відпочинкова зона, можна зробити привал. Спускаємося назад вниз, переїжаємо через міст і прямуємо в с. Підгородці. На виїзді з Підгородців буде гарне місце для відпочинку вздовж річки Стрий. При бажанні можна зупинитися. Далі буде поворот ліворуч в село Ямельницю, яка щедро всипана скельними комплексами. Їх детально описали в статті Скелі в Ямельниці. З Ямельниці піднімаємося вверх попри церкву Івана Богослова аж на сам хребет. Далі по хребту ліворуч не звертаючи прямуємо до роздоріжжя, повертаємо праворуч і минаємо нафтобазу. Виходимо на грунтову дорогу, яка веде на оглядову вежу на г. Цюхів. Звідси спускаємося лісовою дорогою вниз на Борислав (буде табличка). Далі буде роздоріжжя - прямо можна поїхати на г. Буковиця в Борислав. Або ліворуч - на район Мразниця в Бориславі. Пропоную другий варіант - дорога веде довгим крутим і кам'янистим серпантином вниз, особливо сподобається любителям маунтбайкінгу. Виїжаємо на автомобільну дорогу і повертаємося через Борислав в Дрогобич. Протяжність маршруту - 80 км.

8. Дрогобич - Борислав - Опака - Залокоть - Бистриця-Гірська - Старий Кропивник - Новий Кропивник - Східниця - Борислав - Дрогобич (70 км)

drogobych-opaka-staryi-kropyvnyk-bystrytsya-skhidnytsya-boryslav-drogobych

Машрут забутими дорогами Дрогобицького Підгір'я. Традиційно стартуємо з Дрогобича й рухаємося на Борислав, а от далі недоїжаємо до Східницького перевалу й повертаємо праворуч напроти Церкви Покрови, далі прямуємо вгору в зону лісу. Проїхавши 1-2 км, за будинком лісника повертаємо праворуч на хребет, хоча я рекомендую повернути ліворуч і помилуватися Бориславським озером. Просто їдемо дорогою, озеро побачимо зліва від нас. Атмосфера цього місця надзвичайно містична, тут можна медитувати. Заряджаємося силами, які нам ще будуть потрібні і повертаємося на маршрут та піднімаємося на хребет лісовою грунтовою дорогою. На якійсь ділянці перед самою вершиною дорога буде геть розбита тракторами, але на момент написання цієї статті є ще можливість нею так-сяк проїхати, пропхатися. Далі буде роздоріжжя - праворуч спуск через гору Городище на Борислав. Нам ліворуч на Опаку - постійно вниз, минаємо нафтобазу. Тут починається ідеальна лісова дорога, їхати якою одне задоволення. Виїжаємо з лісу і ми вже на околицях Опаки. Просто їдемо селом - дорога сама виведе нас вбік магазину, який при дорозі. Далі праворуч вгору і вниз до зупинки, повороту на Залокоть. Повертаємо. Тут почнеться дуже довгий тракт, який закінчується роздоріжжям - поворотом на Смільну та Бистрицю-Гірську. Нам на Бистрицю. Дорога тут надзвичайно закинута, зникає зв'язок з цивілізацією. Минаємо Храм Пресвятої Богородиці, далі селом Бистриця-Гірська і так в'їжаємо до Старого Кропивника. Звідси тягнеться повністю відремонтована автомобільна дорога в Новий Кропивник. Можна заїхати на берег річки Стрий, щоб помочити ноги у воді й перепочити. З Нового Кропивника направляємося в Східницю, де можна зробити тривалий привал. Перед Церквою Петра і Павла повертаємо ліворуч вгору до готельного комплексу "Три Сини і Донька", минаючи Джерело №18 (більше про джерела Східниці). Ідеальною асфальтованою стежкою підіймаємося вгору, минаючи вілли, садиби, готелі аж до роздоріжжя, де повертаємо ліворуч на Східницький перевал і далі праворуч - спуск на Борислав. До речі, кому цікаво, на середині спуску буде підпільний поворот праворуч з майданчиком. Якщо заїхати на нього, то можна помітити "невидимий" заїзд в ліс, де сховане ідеальне місце відпочинку з бесідкою і мангалом. З Борислава стандартно повертаємося в Дрогобич. Протяжність маршруту - приблизно 70 км.

9. Дрогобич - Борислав - Попелі - Ясениця-Сільна - Нагуєвичі - Унятичі - Лішня - Дрогобич (35 км)

drogobych-boryslav-naguevychi-drogobych

Ключова точка цього маршруту - рідне село Івана Яковича Франка, Нагуєвичі. Починаємо маршрут з центру Дрогобича від церкви св. Юра і далі прямуємо в напрямку району Млинки, доїжаємо до церкви і далі "чорною дорогою", про яку писав Франко у повісті "Boa Constrictor" (1878) - на гору-урочище Тептюж. Скотившись з неї, їдемо прямо, не звертаючи, до початку села Губичі. Тут буде роздоріжжя - ліворуч асфальтована стежка на дитячий табір. Нам праворуч - вулицею Федьковича через приватний сектор, переїжаємо невеличкий залізний міст, далі стежкою повертаємо праворуч на ще один залізний міст. Виїжаємо до залізничного переїзду і таким чином на автомобільну трасу по вулиці Дрогобицькій, яка веде нас в Борислав. Доїжаємо до супермаркету "Наш Край" - тут буде велике роздоріжжя, обмощене старою бруківкою. Повертаємо праворуч в сторону села Ясениця-Сільна, на виїзд з міста. Крутимо педалями автомобільною дорогою T1415. Постійно прямо - минаючи села Попелі, Ясениця Сільна. Доїжаємо до роздоріжжя, яке веде на с. Уріж, повертаємо праворуч в Нагуєвичі. В центрі села буде поворот ліворуч з вказівником "Ярина" - це місце об'явлення Богородиці, там знаходиться цілюще джерело і капличка. Рекомендую туди заїхати для відпочинку і медитації. Місце дуже містичне, детальніше про нього прочитати можна тут. Від джерела хвойним лісом тягнеться вузенька бетонована стежка в Державний історико-культурний заповідник "Нагуєвичі". Тут є залишки вікового дуба Франка, а також комплекс дерев'яних фігур на тему творів Каменяра. Рекомендую обов'язково відвідати музей і батьківську садибу Франка. Покидаємо Нагуєвичі і рухаємося в сторону Дрогобича, минаючи села Унятичі (водосховище) і Лішня. Фінішуємо в Дрогобичі на Самбірській - майданчик біля Епіцентру. Протяжність маршруту - 35 км.

10. Дрогобич - Борислав - Східниця - Новий Кропивник - Старий Кропивник - Бистриця-Гірська - Смільна - Жданівка - Тур'є - Топільниця - Верхній Лужок - Спас - Тершів - Старий Самбір - Самбір - Нагірне - Вільшаник - Черхава - Лукавиця - Уріж - Винники - Ступниця - Медвежа - Монастир Лішнянський - Лішня - Дрогобич (130 км)

drogobych-skhidnytsia-spas-sambir-drogobych

Ключова точка цього маршруту - загадкові скелі в селі Спас, Старосамбірського району. Один з найдовших маршрутів. Стартуємо в Дрогобичі, далі на Борислав, спускаємося в Східницю і гірськими селами через Новий Кропивник, Старий Кропивник, Бистрицю-Гірську на Смільну. Звідти до Жданівки, через Тур'є і Топільницю виїжаємо на автомобільну трасу міжнародного сполучення H13 і праворуч в сторону села Спас, де нас чекають містичні скелі. Про них докладно написано в статті Спаський (Соколів) Камінь. Зі Спаса беремо курс на Старий Самбір. Якщо вистачає часу - пропоную попередньо завернути на Тершів і доїхати до Лаврова відвідати місцевий Лаврівський монастир. Кажуть в його криптах поховані знатні князі. В Старому Самборі можна перепочити і далі на Самбір, звідти в сторону Урожа - через села Нагірне, Вільшаник, Черхава, Лукавиця. В Урожі звернути ліворуч на Винники і дістатися Ступниці, звідки вже через Медвежу до Дрогобича рукою подати. Закінчуємо маршрут на вул. Самбірська біля АТБ. Загальна протяжність цього маршруту - близько 130 км.

Додаткові матеріали:

Рекомендуємо також ознайомитись з іншими статтями: