СПАДЩИНА ПРЕДКІВ

Головна Давні вірування
Давні вірування

Даний розділ містить релігійні уявлення наших предків, які являють собою політеїстичне бачення цього світу. Свої уявлення про надприродне люди образно викладали в спеціальних розповідях — міфах, які усно передавалися з покоління в покоління. Наші предки були язичниками. Походження слова "язичник" точно нез'ясоване. Найбільш ймовірно, що це слово пов'язане зі словом "язик" (мова), звідси його значення — плем'я, народ, люди, що говорять однією мовою. Саме як "народ" трактують це слово словники руської мови 17 ст. Тобто, дослівно "язичник" перекладається як - народник, той, хто живе в традиції, є носієм мови та культури свого народу. 

AddThis Social Bookmark Button

ЧУГАЙСТР - ЛІСОВИЙ СТОРОЖ, КАРПАТСЬКА СНІГОВА ЛЮДИНА

e-mail Друк
Рейтинг 5.0 з 5. Голосів: 1

karpatiertyytПро волохатого лісового велета Чугайстра (Діда, Гая, Ночника) наукових публікацій майже немає, якщо не рахувати двох-трьох записів фольклористів, котрі побачили світ у різних "Етнографічних збірниках" XIX ст. та в "Гуцульщині" В.Шухевича. Звідси Чугайстр перекочував до повісті Михайла Коцюбинського "Тіні забутих предків" й набув чималої популярності серед народу.

AddThis Social Bookmark Button
 

Бувальщини та легенди Ямельниці

e-mail Друк
Рейтинг 0.0 з 5. Голосів: 0

jamelsmallІшла одна жінка з Ямельниці раз вночі з клубу до хати, а йти треба було попри нечисте місце – дуплаву вербу на Гірках. Доходит вона до тої верби, а з дупла вилізає чорний кіт, але дуже величезний і починає їй лазити перед ногами і не пускати її. Що вона лиш хоче йти, а він коло ніг крутиться та крутиться і вона кроку не може вперед ступити. А місце то віддавна знали як таке, шо там нечиста сила перебуває. І плюнула на нього та жінка, на того кота, перехрестила його наперед себе та й каже: „Поцюлюй ньи в три сраки”. Як вона лишень то сказала, то з того чорного кота зробилося таке довге біле як звій полотна і шурнуло просто в Гринчин город, а жінка з того страху вже не пам”ятала, як і до хати добігла і вже старалася, щоби сама не йшла з вечорниць до хати, а в якомусь гурті, бо коли йде кілька людей, то нечисте так не має смілості приступити...

AddThis Social Bookmark Button
 

РОДОВІ ДУХИ-ОХОРОНЦІ СЛОВ'ЯН

e-mail Друк
Рейтинг 0.0 з 5. Голосів: 0

duhiohoronaАнгел-охоронець — абсолютно не слов'янський персонаж, це службовий дух, в християнській, мусульманській і іудейській релігії, який ніяким чином не стосується світогляду українців-русів. Тож переглянемо родових духів-охоронців слов'ян.

AddThis Social Bookmark Button
 

Архетипи чоловічого та жіночого у прадавній слов’янській міфології

e-mail Друк
Рейтинг 0.0 з 5. Голосів: 0

cholovicheizhinozhe

Відображаються особливості розвитку архетипів чоловічого та жіночого у символічних формах прадавньої слов’янської міфології.

Актуальність заявленої проблематики обумовлена світовими глобальними процесами, до яких долучилася нині і Україна. У зв’язку з трансформаційними змінами загострилися питання збереження архетипних основ нашої культури, бо саме на цьому прадавньому фундаменті було сформовано її світоглядно-духовне ядро. Свого часу К. Г. Юнг зазначав, що архетипи - це не просто імена, це навіть не філософські поняття. Це образи, які поєднані емоціями з людиною, що унеможливлює їх довільне витлумачення [6, с. 95]. У міфологічних уявленнях минулих культур і тих міфах, які функціонують у сфері культурного буття нашого народу сьогодні можна віднайти відповіді на питання про специфіку бачення чоловічого та жіночого як архетипного.

AddThis Social Bookmark Button
 

Дослідження української передхристиянської релігії

e-mail Друк
Рейтинг 0.0 з 5. Голосів: 0

14141414141414Untitled-1Дати характеристику української передхристиянської релігії надзвичайно важко. Відомостей про дохристиянську релігію дійшло до нас дуже мало, і то в джерелах дуже сумнівних. Почати з того, що автори всіх старих літературних пам’яток були християни і з ненавистю ставилися до віри старої часів передхристиянських. Крім того, часто буває важко установити, які фрагменти в пізніших списках старих творів є автентичні, а які є пізнішими вставками переписувачів, що також, як християни, вважали потрібним згущувати фарби щодо «нечестія і поганства» старих часів. Ці переписувачі могли давати вставки від себе до старих текстів, найменше журячись правдоподібністю своїх полемічних випадів проти поганства. Так само діяли і пізніші редактори, що перередагували старіші літописні списки.

AddThis Social Bookmark Button
 

НАРОДНІ ВІРУВАННЯ, ДЕМОНОЛОГІЯ, КОСМОГОНІЯ

e-mail Друк
Рейтинг 0.0 з 5. Голосів: 0

Untit5252252525led-1Українська міфологія як сукупність переказів про живу й неживу природу та людину розвивалася на основі давньої загальнослов'янської міфології. В У. м. у художньо-образній формі знайшли поєднання реальні знання з фантастично-релігійними елементами Та повір'ями. Вона ілюструє прагнення людини пояснити і упорядкувати навколишній світ, розкрити єдність людини і природи. В цілому У. м. аналогічна міфології інших народів світу, проте вона має виразний національний колорит і художньо-образну своєрідність. У. м. включає міфи про сутність і походження явищ природи, про походження людини (антропогенічні), про богів (теологічні), про виникнення Всесвіту (космогонічні), про неминучу загибель світу (есхатологічні) та ін.

AddThis Social Bookmark Button
 


Сторінка 1 з 2

Підписатись 
на публікації проекту: